Otrzymałeś cenną poradę z zakresu finansów? Współpraca z ubezpieczycielem była udana? Księgowy we właściwy sposób zatroszczył się o fundusze Twojej firmy? Pośrednik handlowy pomógł Ci rozwinąć biznes? Jesteś zadowolony z obsługi kredytu? W takim razie podziel się swoją opinią z innymi użytkownikami! Twój komentarz pozwoli im znaleźć najlepszą firmę, a nam pomoże rozwinąć katalog przedsiębiorstw. Skorzystaj z w-portfelu.pl!
Jak działa układ kierowniczy w wózku widłowym?
Przemieszczanie większości ładunków spaletyzowanych wiąże się z używaniem wózków widłowych. Służą one zarówno do prac przeładunkowych, jak i transportu międzyoperacyjnego podczas produkcji, a także obsługi magazynów. Z uwagi na warunki, w jakich są one wykorzystywane, do kluczowych kwestii należy odpowiednie działanie zastosowanego w nich układu kierowniczego. Jego budowa i działanie opiera się na układzie hydrauliki siłowej.
Znaczenie pracy układu kierowniczego wózka widłowego
Przemieszczanie ładunków o znacznej masie w ograniczonych przestrzeniach wymaga od środków transportu wysokiej zwrotności oraz łatwego sterowania zmianą kierunku jazdy. Będzie to szczególnie ważne w przypadku szeroko używanych do obsługi towarów spaletyzowanych wózków widłowych. We Wrocławiu są one sprzedawane i wynajmowane przez firmę TM Service. Urządzenia tego rodzaju wyróżniają się więc bardzo kompaktową budową i stosowaniem dwuosiowego czterokołowego układu jezdnego o niewielkim rozstawie osi, co pozwala na ograniczenie promienia skrętu albo konstrukcji trójkołowej, która daje wprawdzie mniejszą stabilność na nierównych nawierzchniach, lecz umożliwia dalsze zmniejszenie powierzchni koniecznej do zawrócenia. Do sprawnego działania wózka niezbędna jest jednak szybka i precyzyjna reakcja układu na ruchy kierownicy. W wózkach widłowych jest to możliwe dzięki hydraulice siłowej.
Budowa i funkcjonowanie układ kierowniczy wózka widłowego
W nowoczesnych wózkach widłowych wykorzystuje się zwykle hydrauliczne układy kierownicze, co gwarantuje precyzję działania i ułatwia błyskawiczne skręcanie kół także wówczas, gdy urządzenie jest obciążone ładunkiem. Podstawowymi elementami takich systemów są orbitrole, czyli hydrauliczny zawór skrętu oraz siłowniki obsługujące koła osi skrętnej. Po obrocie koła kierownicy w orbitrolu następuje otwarcie przepływu do obwodu pozwalającego na zadziałanie siłownika powodującego zmianę kąta ustawienia koła. W takich systemach wykorzystuje się siłowniki obustronnego działania, dzięki czemu zmiana położenia w obu kierunkach następuje z jednakową prędkością. Kąt skrętu jest zależny od tego, ile czynnika dopływa do cylindra siłownika. TM Service z Wrocławia dostarcza wózki widłowe nowe i używane o parametrach dopasowanych do potrzeb użytkowników.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana